My Precious Moment!!!

Tuesday, September 25, 2012

ACCU-CHEK ACTIVE (ALAT MENGUKUR TAHAP GULA DALAM DARAH)


WORD FOR TODAY

  Avalanche - Runtuhan salji





PRODUK UNTUK MENGUKUR TAHAP GULA DALAM DARAH.

Secara khususnya produk ni adalah untuk golongan yang mengidap penyakit kencing manis. Alat ini membolehkan kita mengetahui kadar kandungan gula dalam darah dengan cepat dan tepat. Alat ini juga secara tidak langsung dapat membantu dan memantau keadaan seseorang yang mengidap penyakit kencing manis.

Bagi yang berkemampuan bolehlah dapatkan produk ini di hampir kesemua farmasi yang berhampiran anda. Sebenarnya tidaklah mahal sangat, saya membelinya dengan harga RM50 sahaja  selepas diskaun. Belilah mengikut keperluan keadaan kesihatan diri anda kerana produk ini menawarkan beberapa pilihan lain dengan harga yang berbeza-beza. Serta terdapat juga jenama lain untuk anda membuat pilihan yang sesuai.





Secara peribadi, saya suka produk ni kerana ianya:-

  • keputusan ujian yang tepat dan cepat.
  • tidak sakit.
  • mudah di bawa bersama.
  • setiap rekod ujian disimpan untuk rujukan.
  • hanya sedikit darah diperlukan untuk mendapat keputusan yang tepat.
  • boleh melakukan pemantauan sendiri di rumah tehadap kadar kandungan gula dalam darah.


Seperti yang saya sebut di atas, ada pelbagai pilihan jenama yang di tawarkan dipasaran. Yang penting buat lah pilihan yang bijak dan mintalah nasihat doktor anda kiranya perlu bagi menentukan alat dan fungsi manakah yang sesuai untuk anda mengikut keperluan gaya hidup anda. 



Sekiranya ada apa-apa komen, soalan atau permintaan bolehlah komen di bawah ini atau email terus kepada saya di shimatm75@gmail.com. 

Terima Kasih

Shima


p/s. Anda juga boleh mendapatkan ujian ini dihampir kesemua farmasi dengan harga lebih kurang RM5 sahaja (di tempat saya). Di tempat anda  harga mungkin berbeza okay:)

Untuk keterangan yang lebih lanjut mengenai produk ini silalah klik di pautan bawah ini:)

http://www.accu-chek.com.my/product-details-accu-chek-active-system.html

DO NOT own this product. I DID NOT RECEIVED  any payment to do this review. My review is only through my own experience and I USED my own money to buy this product.





BAHAYA GULA BERLEBIHAN!!!!!!!



BUKAN senang untuk menerima hakikat jika ibu atau bapa anda didiagnos menghidapi diabetes. Perkara pertama yang pasti diminta oleh doktor ialah menjauhi gula. Ia tidak senang dilakukan kerana mereka telah biasa dengan gula sepanjang hayat. Lagipun, rasa gula mencetuskan sejenis hormon dalam otak yang membuatkan kita berasa senang. Inilah yang menyebabkan mengapa ramai orang mendapati sangat susah hendak meninggalkan gula.
Bagi penghidap diabetes, gula akan meningkatkan paras gula darah yang seterusnya akan meningkatkan risiko komplikasi yang melibatkan saraf, mata, buah pinggang dan jantung.
Kini, Persatuan Jantung Amerika (American Heart Association (AHA)) telah meletakkan gula tambahan dalam senarai penyebab yang boleh menjejaskan jantung selain daripada pengambilan terlalu banyak garam, lemak, kolesterol dalam diet. Menurut AHA, pengambilan gula yang tinggi dikaitkan dengan kesihatan yang tidak baik, termasuk kegemukan (obesiti), diabetes, tekanan darah tinggi, radang, paras trigliserida tinggi, semuanya ini merupakan faktor risiko penyakit jantung dan strok.
Apakah itu gula?
Gula pasir putih, juga dikenali sebagai sukrosa adalah bentuk gula paling biasa, tetapi bukan satu-satunya jenis gula. Bentuk-bentuk lain termasuk gula perang, fruktosa, maltosa, gula melaka, glukosa, madu dan sirap mapel.
Adakah kita mengambil terlampau banyak gula?
Rakyat Malaysia pada amnya mengambil lebih kurang sebanyak 19 sudu teh (76 gram) gula tambahan setiap hari. Ini bermakna kira-kira 300 kalori daripada jumlah kalori harian anda datangnya daripada gula. Pakar kesihatan menganggap ini adalah jauh melebihi had. Kita sepatutnya mengambil gula tidak lebih daripada enam sudu teh (100 kalori) bagi wanita dan sembilan sudu teh (150 kalori) bagi orang lelaki( yang disyorkan oleh Persatuan Jantung Amerika).
Tahukah anda bahawa minuman 3-dalam-1 sarat dengan gula. Satu cawan minuman kopi putih dan malt coklat mungkin mengandungi tiga hingga empat sudu teh gula. Bayangkan, jika anda meminum hanya dua hingga tiga cawan minuman ini sehari. Anda pasti sudah melebihi had harian yang disyorkan oleh AHA. Ini belum lagi diambil kira beberapa jenis gula yang terkandung dalam makanan-makanan biasa anda.
Pemanis tiruan
Seperti yang anda ketahui, pemanis tiruan dikatakan'bebas gula' dan boleh menjadi satu pilihan baik untuk menggantikan gula. Persoalannya, adakah ia benar dan selamat? Munkin anda boleh melayari laman web untuk mengetahui lebih lanjut tentang 'aspartame; sucralose; side effects; dangers.'
Mungkin anda pernah terbaca bahawa makanan dan minuman, minuman berkarbonat, yogurt, makanan yang dimasak dengan ketuhar, malah minuman segera tiga dalam satu mengandungi pemanis tiruan. Sebelum membeli, periksa label makanan untuk mengesan sebarang pemanis tiruan yang tersembunyi.
Pemanis semula jadi - ekstrak stevia
Ia dikenali sebagai 'daun manis' atau stevia rebaudiana. Stevia 300 kali lebih manis daripada gula tetapi tidak mengandungi sebarang kalori. Ekstrak ini diperbuat daripada bahagian yang paling manis dalam daun stevia.
Di samping rasanya yang sedap, ekstrak stevia adalah selamat dan tiada kesan sampingan. Ekstrak stevia tidak mengandungi kalori dan tidak menaikkan paras gula darah. Oleh itu, ia adalah pilihan bijak bagi penghidap pra-diabetes, diabetes dan mereka yang mengambil berat tentang kesihatan.
Sebagai pemanis semula jadi, rasa stevia tidak seperti gula tetapi ia tetap menjadi pengganti gula yang terbaik.
Terkini, terdapat minuman segera tiga dalam satu bebas gula yang dimaniskan dengan ekstrak stevia di pasaran. Minuman ini bebas gula mengandungi tiga perisa iaitu putih, coklat malt dan oat dan bijirin (vanilla) dimaniskan dengan stevia, pemanis semulajadi. Minuman segera ini bebas gula ini disyorkan untuk anda dan pesakit diabetes untuk hidup lebih sihat.
Minuman segera Eversweett bebas gula ini boleh dibeli di semua kedai farmasi persendirian, rangkaian-rangkaian farmasi terpilih, kedai runcit dan pasar mini di seluruh negara.
Jika anda ingin tahu lebih lanjut mengenai minuman Eversweett 3-dalam-1 bebas gula, sila hubungi INFOline Eversweett 03-6142 6570 (Isnin-Jumaat: 9pg-5ptg) atau email: enquiries@eversweett.com atau layari www.eversweett.com





Petikan dari :-

© Utusan Melayu (M) Bhd 



7 comments:

  1. Susah nak pantang gula bila dah tetiap hari nak yg manis2 je...
    Tapi seramnya bila tau paras gula dalam darah tinggi bacaannya..
    Maybe boleh beli alat ACCU tu untuk monitor bacaan gula dalam darah untuk satu family...=)
    Blog Saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah godaan yang paling besar kan.. !
      Ya betul , kalau beli alat ni satu family boleh guna.. cuma ingat jarum kena tukar yer..:)

      Delete
  2. jarum die dlm tu ade brp???

    ReplyDelete
  3. Terbaik atas perkongsian. boleh guna produk alternative untuk merawat diabetes.
    Berkesan seawal 3 hari. PM: 0192238440 jika berminat.

    ReplyDelete
  4. As'sala admin...boleh tahu tak harga terkini alat ni dan dimana boleh dapatkannya?

    ReplyDelete